Search results | Ford Explorer - Ford Ranger Forums - Serious Explorations
  • Register Today It's free!

  • Holiday Special! - 2 for 1 Elite Explorer sale!

    Right now you can purchase an Elite Explorer membership for $20 and receive a two year membership!
    If you have an existing Elite membership contact me by PM and I will upgrade your account manually.

    Click Here to start your membership and get rid of the ads!

Search results

  1. J

    Online websites? Tire conversions

    thats her! Thanks guys! Miata Tire Size Calculator kicks azz, even calcs difference in speeds. Cheers!!! J
  2. J

    Online websites? Tire conversions

    Hey all, I’m wondering if anyone remembers/has the link to “miata tire converter”? It’s an online tire converter, showing the differences of two different sized tires in comparison. Height & Width. Thnx, :exp: J
  3. J

    Feature Truck (06-16-05) Kevin Anderson "Monmix"

    Thanks for the reply and info! I love the way the fogs look, so clean...great job. Looks Like I found another summer project. cheers!
  4. J

    Feature Truck (06-16-05) Kevin Anderson "Monmix"

    Very nice looking Sport! Congrats! IMO...The only mod left is to paint the fender flares and bummper trim to black. I am currious on the details for the Xenon fog lights mods procedure and cost? Could you please shed some light for us? Nothing resulted in a search. The fogs are the...
  5. J

    3 Q'S??? Used BFG A/T K/O's w/30-40% remaining

    ;) Have a great weekend!!! :thumbsup: Cheers! J
  6. J

    3 Q'S??? Used BFG A/T K/O's w/30-40% remaining

    Update! Installed... I checked out the used set of bfg's and the tread was actually really decent. No uneven wear w/50-60% left. $100 later and they were installed to my stock sagging mono leaf suspen. No problems w/31's, slight rub on the front wheel well trim, but am very satisfied!!! These...
  7. J

    3 Q'S??? Used BFG A/T K/O's w/30-40% remaining

    Are they still available for retail? If not what r they now? :thumbsup: other then bridgestone duellers. Thanks! J
  8. J

    3 Q'S??? Used BFG A/T K/O's w/30-40% remaining

    Your right, better safe then sorry! I even...lol...considered buying another firestone wilderness to match the one of my spare and use them...lol. The tread is still new... Talk about putting my life at risk to save some cash. Thanks! J
  9. J

    3 Q'S??? Used BFG A/T K/O's w/30-40% remaining

    Sounds like one heck of a deal, and a good evening to boot. :eek: Too bad your so far away... I wish, or it would be a done deal. :thumbsup: J
  10. J

    3 Q'S??? Used BFG A/T K/O's w/30-40% remaining

    LOL..I'm afraid I would not make it with the tires I curently have on... Thanks for the input guys!!! So, is it a 50% chance these tires will not fit with stock suspension, I'm not able to tt at this moment. I'm looking to just slap on the rubber and ride. That's all for Q's...thanks...
  11. J

    3 Q'S??? Used BFG A/T K/O's w/30-40% remaining

    Thanks Blee1099! New actualy run for $225-245 CAD per tire for 255/70/16's. That's $900+ CAD for me... :eek: J
  12. J

    3 Q'S??? Used BFG A/T K/O's w/30-40% remaining

    Thanks for the speedy reply! What if their closer to 40% :D Still not worth it? Hard to clear with my stock set-up? The rear is sagging like a typical sport. Nothing out of the ordinary. Sorry for the 100,000,000,000,000th time question. J
  13. J

    3 Q'S??? Used BFG A/T K/O's w/30-40% remaining

    I could really use your help here, and I know I'm at the right place ;) I found a complete set of used BFG's 265/75/16's for $100 CAD / $79 USD. 1. Should I buy them with this much wear for the money? 2. What is a full tread measurment so I can compare with the used? 3. Can I fit these in...
  14. J

    Sea Foam Insertion Point

    Sea Foamed the Entire Block!!! Well after this fine product finally reached stores locally, and after much reading every entire post on this board about this product, I gave-er a try. I swear I smoked showed the entire block on my street :D while my landlord watched...hehe... I tried the...
  15. J

    Daytime driving lights

    Mine do this also after attacking puddles :D or when it rains hard. Might be just moisture for future consideration... J
  16. J

    Wind rushing noise when driver window closed, '00 XLT

    I also have the same problem, but I am led to belive it's the IAC causing this??? J
  17. J

    Sea Foam now sold in Calgary AB!!!

    I knew that Auto Value was going to carry it, but no, I never knew they supplied for them...neat! Even beter now... Besides, isn't it cheaper to go to the main distributer?
  18. J

    Sea Foam now sold in Calgary AB!!!

    It's a carbon deposit remover. The stuff will clean the gummed up crap from your pistons, intake valve....ect. if you need the nitty gritty about this, You will find more than enough info using a search. HTH! Cheers! :cool:
  19. J

    Sea Foam now sold in Calgary AB!!!

    LOL... Nope it's not Crappy Tire, and I also have heard rumors of Auto Value carrying this stuff soon also. The name is......(drum role please)...."Central Auto Parts and Distribution". 403-259-8655 located near blackfoot motor cycles in that area. Nice to see some more local...
  20. J

    Sea Foam now sold in Calgary AB!!!

    Just an FYI! I had no luck with purchasing Sea Foam here in Calgary, AB Canada, until last weekend. A friend was also looking for the product, and e-mailed Sea Foam directly to find that we now have a solid local retailer. I too also tried contacting Sea Foam directly about a year ago...
  21. J

    Under Steer? & Problems!

    Thnx for the input! If I had it my way, and I just might...it's going to look like a V8, manual 5spd, 2 wheel drive s/c'd ex sport. Thinking of parking some time soon to do this. :thumbsup: Cheers! J
  22. J

    Under Steer? & Problems!

    Thanks for the reply! R&P = Rack & Pinion Yeah these tires were new about 5 months ago. I bought the yokahama geo's and they wore out to fast for my liking. So the tires are uneven with wear due to poor alligment when I busted a tierod. I'm at fault for that. I'll check into the tire...
  23. J

    Possible 4x4 problem

    This is normal with the open front diff. This is why there are so many here converting the the locker, full lock on both front wheels. No worries... J
  24. J

    Under Steer? & Problems!

    So anywho... I removed the front driveshaft last night and my steering/binding problem disappeared. So, at this point I'm thinking my transfercase and hubs are faulty. I'm a little slugish for performance, and feel like something is causing friction in the driveline, but I have no problems...
  25. J

    Under Steer? & Problems!

    I also think it may be related to my R&P...is this possible? What checks can I do? Thnx! J
Top